Kop kun Kha - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Keur - WaarBenJij.nu Kop kun Kha - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Keur - WaarBenJij.nu

Kop kun Kha

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Kop kun kha!!! (Dankjewel!)

De laatste paar dagen in Bangkok zijn echt voorbij gevlogen! We hebben veel leuke mensen ontmoet en zijn ook veel oude bekenden opnieuw tegengekomen! Ook hebben we nog gemeet met linds en timo!

Vrijdag en zaterdag hebben we een tripje gemaakt naar Chantanaburr, hier hebben we de bridge on the river kwai gezien! Dit is een brug gebouwd door burgers en krijgsgevangenen tijdens de tweede wereldoorlog. Japan had hier destijds de macht en zij wilden een brug tussen Siam (nu thailand) en Burma (Myanmar). De werkomstandigheden waren erg slecht en er zijn 100.000 mensen gestorven tijdens het bouwen, o.a. aan ondervoeding, ziektes etc. Ook 1800 nederlanders zijn hier overleden. We zijn langs de begraafplaats geweest en er is hier dus ook een heel nederlands deel! De meeste overledenen zijn soldaten, de meesten nog maar tussen de 20 en 30 jaar. Best wel heftig dus!
Verder zijn we naar nog twee watervallen geweest (eentje nog hoger dan onze vulkaanbeklimming, oeps) en hebben we nog een beetje gechilled in Bangkok.

Ook hebben we Bangkok even op een andere manier gezien! Er lopen hier savonds veel zogenaamd dronken Thaise meisjes die uit zijn op seks met toeristen. Vaak willen zij na de seks geld óf kom je er als toerist achter dat je geld al weg is! Een van de twee jongens die we hebben leren kennen hier had even zin om voor naïeve toerist te spelen en heeft dus een vrouwtje meegenomen! Na een tijdje maakten we ons toch wel zorgen waar hij bleef. Toen zijn vriend hem belde nam het meisje op en vertelde ze dat hij dood was?! Toch wel lichtelijk in paniek hebben we met zn 3en een tuktuk gepakt naar het hotel om te checken of alles oké was! Dit werd echter niet gewaardeerd door onze thaise rambo chick en ze ging dan ook compleet door het lint tegenover de twee jongens! (Alle kinderen krijgen hier verplicht muay thai lessen op school, ik ben voor afschaffing btw want dit is dus echt niet verantwoord haha). Wat rake klappen en trappen (voor de boys dan) - verder hebben we uiteindelijk twee uur geschuild in het hotel. Uiteindelijk zijn we door het hotelpersoneel via een sneaky zij uitgang in een taxi geloodst! Maar onze psycho heks had twee uur voor het hotel staan wachten en kwam als een gek op onze taxi afgerend die ze probeerde in te trappen! (Wauw! ) Met drie man sterk hebben ze haar vastgehouden en zo konden we toch veilig wegkomen.. (ps: Zijn rolex was vreemd genoeg ook nergens meer te vinden..)

Moraal van het verhaal voor het mannelijke geslacht: denk even twee keer na voordat je helemaal loesoe gaat hier! Mocht je al het geluk hebben GEEN shemale te pakken te hebben is er dus ook nog een select groepje psychopaten aanwezig hier!

Na deze nogal heffie eenalaatste avond hebben we de dag daarna nog maar even lekker genoten van ons zwembadje en het weer hier!! En nu zit het er alweer op!!

De tijd is echt voorbij gevlogen en eigenlijk wil ik helemaal niet terug naar Nederland! (Wel mis ik iedereen heel erg maar als ik iedereen mee zou kunnen nemen op reis zou ik echt niet meer terugkomen!:p)

Het zijn niet eens echt de mooie dingen en plekken die je ziet maar meer het hele reisidee en de ervaringen die je opdoet. Het is zo bijzonder om zoveel verschillende mensen en culturen te leren kennen en je staat overal veel meer open in! Je leert superveel van en over elkaar en zo ook over jezelf! Dus mocht er iemand zijn die dit leest en twijfelt om een reis te gaan maken: bij twijfel ALTIJD doen!! :)

(Het is btw wel fijn dat ik in Nederland geen douche hoef te delen, gewoon een huis met dak heb, ik niet in een gat hoef te toileteren, geen kakkerlakken moet bevechten, niet bang hoef te zijn voor wilde apen en als het goed is ik geen voedselvergiftiging krijg :) We hebben het echt wel heel goed hoor in Nederland!!!)

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verhaaltjes! En ik hoop dat ik jullie snel weer mag vermaken met nieuwe verhaaltjes, binnenkort.. of in de toekomst.. wie weet ;)

Iets met wanderlust........

LOVE U BYE!!!!!!!!!

• 22 Januari 2016 - 11:52

Jannie En Gosse:

Danielle welkom aan de Rozenstraat we hebben je nog niet gezien maar het is ook wel erg koud hier. Maar dat went snel. Een goede wandeling door Losser met Milou. Dan ben je er zo weer aan gewent.
    We hebben genoten van al je verhalen. Spannend, gezellig, bewust wording. We zijn benieuwd naar je foto,s. Groetjes de buren van 25