Terima Kasih Indonesia - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Danielle Keur - WaarBenJij.nu Terima Kasih Indonesia - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Danielle Keur - WaarBenJij.nu

Terima Kasih Indonesia

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

28 November 2015 | Indonesië, Kuta

Laaadies en gentlemen!!

Hier was ik weer! De laatste paar dagen in candidasa hebben we besteed aan o.a. een bezoek aan the butterfly garden! Supergrote en mooie vlinders, wandelen takken en beatles (google dat laatste maar eens, gaadverredamme haha) De vlinders waren wel echt gaaf om te zien!
Ook zijn we naar gunung kawi geweest, een vallei met grafmonumenten, heel indrukwekkend!

Verder wilde Mara op zaterdagavond party en zuipen, maar uiteraard was er weer nergens een party in de buurt.. Toch maar weer bij onze stamkroeg the crazy kangaroo geeindigt.. Daar zagen we waarempel het spel mens erger je niet liggen! Qua irritatie level bijna gelijk aan stappen met vervelende dronken mensen om je heen, dus besloten om dit maar te gaan doen! Hierna een potje gepoolt en daarna een ieeets te grote mond gehad over mijn drumkunsten van de muziekles in 5havo.. Gevolg was een speciale act met topdrummer danie! Paar mooie combinaties gemaakt die zelfs de eigen drummer niet meer na kan doen gok ik! Paar keer uit de maat en even gestopt omdat ik echt een hele mooie vlinder zag langsvliegen (maar dan ook écht heel mooi! Zo uit de butterfly garden gevlogen) maaar het was leuk:p Bij thuiskomst op de kamer kregen we direct een warm ontvangst: mister kakkerlak had namelijk zijn eigen party bij ons georganiseerd! Gelukkig kunnen we er al iets beter mee overweg en duurde het al iets minder lang dan een half uur voordat hij weer buiten was. Heerlijk geslapen die nacht!

Overigens weet ik nu waarom al die straatkippen en straathanen hier lopen! Niet alleen voor het eitje bij het ontbijt dat we hier bijna elke ochtend eten maar toch ook weer ivm geloof (en nee milou kip is niet heilig hier!) Ze houden hier hanengevechten! Zoek maar eens een filmpje op op youtube, wat een killingmachines jezus!! Het gevecht gaat door tot 1 van de hanen het loodje legt.. Vervolgens wordt het bloed gebruikt om te offeren aan geesten. Onze taxichauffeur en mattie Wayan geeft aan dat als mensen hier overlijden de familie ervoor zorgt dat het as in de zee gaat! Dit komt dan vervolgens terecht in de heilige rivier in India. Ze hebben geen geld om daar zelf naar toe te reizen dus zij geloven dat het via de zee ook prima lukt. Als de familie echter geen geld heeft blijft de geest van deze persoon rondhangen! Dit wil de bevolking niet en soms betalen andere dorpsbewoners dan de crematie! Als dit niet gebeurd blijft de geest dus ronddwalen! Het bloed van de haan zorgt ervoor dat de geest een stapje beter wordt en verder kan reizen!

Qua eten de laatste tijd ook weer genoeg geprobeerd! Gegeten bij een warung maar kreeg steeds stof in mijn ogen, sloeg zelfs op de keel. Bleek geen stof te zijn maar rondvliegende stukjes pepers vanuit de keuken! Brandde gewoon vol in je keel en menig persoon begon met hoesten en niezen om ons heen! Ik snap echt niet dat mensen dat ook nog daadwerkelijk kunnen opeten! Wij gingen al stuk aan de bereidingslucht haha! Ook nog een lekkere lunch gehad met een amerikaanse vriendin. Als eerst gooit ze haar zakje zout leeg op het bakje ketchup en vervolgens doopt ze de patat 1 voor 1 in een bakje azijn! Serieus, na deze vakantie mag iedereen doen met zijn eten wat hij of zij wil, ik kijk nergens meer raar van op.. (En dan moet thailand nog komen..)

Ook hebben we het nachtleven van bali even getest in Kuta! Op het moment dat ik dit schrijf moet ik af en toe even van het scherm afkijken en diep in en uit ademen.. (lees als: ik ben zo brak als een kanarie aan het wachten op de taxi en wil eigenlijk gewoon NU een bed en airco!!!) Dan weet je un ieder geval dajt mooi hebt had ja!!:p  Hebben hier 2 meisjes uit Enschede leren kennen en zijn voor het stappen daar wat wezen drinken! Aangezien een flesje wijn hier asociaal veel geld kost en een fles tequila meer dan de helft scheelt, zijn we maar voor de fles tequila gegaan! Je moet toch wat tenslotte.. (Had ik trouwens al gezegd dat een pakje sigaretten hier omgerekend 1.10 euro kost? Daar ga je dus ook niet perse zuinig mee om hier.. ) Na het voorzitten zijn we naar de nummer 1 club geweest hier, Sky Garden! Kwamen de belgen van ons hotel tegen en hebben echt een prachtige nacht gehad! Zij noemen de wijn hier (en goedkope wijn uit nl en belgie) trouwens chateau migraine:') Je kijkt trouwens sowieso je ogen uit hier tijdens het uitgaan, het lijkt wel of je in een wilde aflevering van geordie shore terecht komt! (En geloof me Megapark is er niks bie!!) De terugweg konden we gelukkig met onze belgische vrienden meelopen! De nacht ervoor waren we met zn 2en en kwam er een scooter heel dicht langs ons gereden! Uit het niks greep hij naar mijn arm en deed hij een graai naar mijn telefoon! (Die ik als navigator in mijn hand had omdat we niet meer wisten waar ons hotel zat haha) Ben me echt dood geschrokken maar kon gelukkig na de eerste graai mijn telefoon steviger vastpakken! Best wel eng dus we hebben lekker dicht tegen onze belgen aan teruggelopen! Deze keer ging het goed.. Voor ons dan haha! Mara en haar personal bodybelg waren net afgeslagen in het hotel en ik liep met mijn bodybelg nog in het steegje! Er komt een scooter op ons af, stopt pontificaal midden op de weg en ze stapt af.. Dan komt ze supersexy op ons afgelopen.. Als ze echter dichterbij komt begin ik echter te twijfelen of het wel een zij is..... Dan stapt ze op mijn bodybelg af en zegt hét met de laagste meest vieze sexy diepe mannenstem die ik ooit heb gehoord: hey darling youu want massaaaaage? Aait hem even over zijn gezicht met die worstevinger.. Nouuuu hij wist niet wat hem overkwam! En ik ook niet! Ik moet nog steeds lachen als ik zijn hoofd weer voor me zie! Ben ook heeel hard in de lach geschoten en weggerend, sorry nog daarvoor haha! Heb mezelf nog even gefeliciteerd met mijn eerste echte shemale ervaring, mooie afsluiter van een mooie avond!

Tevens een Hollands cafeetje tegen gekomen. Hier zaten twee mannen. De ene man met een drukknopje op zn keel om te praten en eentje van 86 die in de tweede wereldoorlog gevlucht is uit een concentratiekamp. (En zo doof is als een kwartel.) Ze hebben elke dag ruzie en steken elkaar alleen maar de gek aan! Opmerkingen als: 'durf jij hier weleens rond te lope joh ouwe, ze zoeke je nog hoor!' zijn niet raar. Hij lust ze trouwens rauw geeft hij aan (na eerst 4 keer WAT ZEG JE?? te hebben geroepen.. )

Een dans hadden we nog niet gezien en dit wilde ik wel heel graag! Dus zinn we naar de Uluwatu tempel geweest, een tempel op het puntje van een clif op Zuid Bali met echt een prachtige zonsondergang in de zee! Tegen zonsondergang was hier tevens een Balinese dans, de kejak. Ook wel de apendans genoemd. Het is eigenlijk meer een soort toneelstuk waarbij mannen de muziek maken door te zingen en zo samen een verhaal vertellen.

Verder is het echt knetterheet hier, zelfs de locals geven aan dat het warmer is dan normaal.. Vooral de laatste paar dagen hier is het rond het middaguur echt niet te doen! De gevoelstemperatuur ligt soms rond de 41 graden! En ja, ik weeeet dat het rond het vriespunt is in NL en ik weeet dat jullie allemaal zere handen hebben van het krabben. Maar geloof mij, op een bedje aan een spontaan door de zon verwarmd zwembad van 50graden is ook niet alles. En doodstil op je bedje in de schaduw liggen maar toch bij drie keer knipperen met je ogen 80 procent van je lichaamsvocht (plus zonnebrand) eruit zweten is ook zeker niet grappig!

De laatste avond hier wilden we nog een zonsondergang zien op het strand! Onderweg naar het strand werd het echter megabewolkt dus die zonsondergang was niet echt een succes! Toch nog een paar fotos gemaakt op het strand, maar eigenlijk waren wij meer de bezienswaardigheden daar!! Ze kwamen serieus met hele groepen op ons af en vroegen of ze met ons op de foto konden.. Het begon met 1 indonesische jongen maar al snel moesten we met elke jongen die binnen een straal van 4meter stond op de foto! Niet alleen jongens maar ook vrouwen met hoofddoek rond de 50 60 renden serieus naar ons toe: lady lady foto please!!! Denk dat ik nu een beetje weet hoe een popster zich voelt haha! We konden amper 10 meter lopen en er moest weer een foto worden gemaakt! In het begin hebben we helemaal dubbel gelegen maar op een gegevens moment werd het bijna irritant en zijn we het strand maar weer afgegaan. (de zonsondergang zagen we tenslotte toch bar weinig van!) Daarna hebben we onze laatste avondmaatijd in Indonesie gehad: gado gado! Dit is toch wel onze favoriet hier! Het zijn warme groenten (boontjes, tauge, sla, wortel), met pindasaus! Hierbij tempe en tofu (de tofu laten we netjes staan want deze vinden we beide dan weer niet te eten) en rijst en kroepoek! Heeerlijk!!

We hebben echt genoten van Indonesie en eigenlijk willen we hier helemaal nog niet weg!! Het zal toch moeten want ons vliegtuig vertrekt 29 november en we moeten mee! Indonesie bedankt, oftewel Terima Kasih!

Op naar een nieuw land en nieuwe avonturen!! Thailand here we come!!! Bangkok it is!

Lieeefs!

  • 29 November 2015 - 13:17

    Jannie En Gosse:

    Hoi Danielle wat een geweldig verhaal. Jullie maken er een geweldige reis van. Dat je zo kunt genieten van allerlei nieuwe dingen. Beestjes eten spelletjes en muziek. We moesten wel wennen aan de kou toen we terug kwamen terwijl wij in de vakantie nog een heerlijke Hollandse dag hebben gehad. En jullie hebben het nog stukken warmer dan wij hebben gehad. Wat zal het dan wennen worden voor jullie terug komen maar dat moeten jullie nog niet aan denken. Eerst nog veel ondernemen en blijven genieten. Groetjes van de Rozenboullevaar 25 Losser Twente Overijssel Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Danielle

Actief sinds 29 Okt. 2015
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 89041

Voorgaande reizen:

11 November 2017 - 11 November 2017

Noorderlichtreis

17 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Zillertal in Tirol 2017

23 September 2016 - 01 Oktober 2016

Jamaica 2016

21 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Ibiza 2016

26 Februari 2016 - 05 Maart 2016

Kirchberg 2016

05 November 2015 - 20 Januari 2016

Backpacken door Zuid-Oost Azië :)

Landen bezocht: