De eerste paar dagen - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Danielle Keur - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Danielle Keur - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

10 November 2015 | Indonesië, Lovina

Goeeedemiddag (voor jullie ochtend),

De eerste paar dagen zitten er alweer op! Tijd voor een update! Onze reis was eigenlijk al een avontuur voor het begon, aangezien we woensdagochtend hoorden dat het vliegveld in bali gesloten was, in verband met een uitbarsting van de vulkaan rinjani op het eiland lombok. Donderdagochtend zou er opnieuw gekeken worden naar de situatie.. Eenmaal donderdag werd dit echter verplaatst naar vrijdag.. Na een paar keer contact met de KLM en met mara over een eventueel plan b zijn we op goed geluk donderdagmiddag richting schiphol gereden.. We konden namelijk in ieder geval tot onze eerste stop in singapore vliegen. Alle papa en mamas en zusjes (en broertjes en marloes) uitgezwaaid om vervolgens te proberen onze bagage in te checken met elkaars boardingpas. Dit wilde vreemd genoeg niet en zo kwamen we alsnog bij de servicebalie terecht. Handig al die do it self dingen op schiphol.. Mijn paspoort werd weer uitgespuugd door het apparaat en mijn handbagage kwam niet door de keuring en werd doorzocht (lees overhoop gehaald:)) als troost maar meteen een ijsje gehaald bij de mac donalds omdat we daar de heenrit nog niet hadden gegeten dacht ik.. Maargoed.

Eindelijk zaten we in het vliegtuig richting singapore.. Eenmaal daar was er nog steeds niets bekend. Eenmaal in het vliegtuig richting bali gaf de piloot aan dat ze tot nu toe groen licht hadden, maar dat hij geen zekerheid had om op het moment supreme te landen. Hij had echter voldoende brandstof mee om een kijkje te nemen boven bali en vervolgens terug te keren naar singapore... Dit wetende hebben we ons wat moed ingedronken met een wijntje, gelukkig konden we landen en kon ons avontuur echt beginnen!
Eenmaal op het vliegveld werden we opgewacht door zon 100 chauffeurs die ons de taxi net nog niet introkken! Gelukkig hadden we de rit naar ons hotel al geboekt via het hotel! Op dat moment waren we daar heel blij mee, maar eenmaal onderweg toch wat minder! Jezus wat rijden die vent (het verkeer is sowieso echt een drama, mensen rijden links maar eigenlijk ook rechts en verkeersregels bestaan niet.. Turkije tafarelen in het kwadraat..). Na een dodemansrit van goed 2 uur en een paar inhaalmanouvres in de bocht op een stijle bergweg kwamen we levend aan in ons hotel.. Die hele vlucht was er niks meer bij haha!

Het is in bali altijd rond de 30 graden en het ruikt in bali anders dan bij ons.. Ik heb er even over nagedacht maar je kan het het beste vergelijken met de rij van de wildwaterbaan bij slagharen of hellendoorn.. En dan de vochtige lucht onder het houten huisje! Zo kom je aardig in de richting denk ik ;)

We verblijven tot en met morgen (woensdag) in een superluxe hotel met infinity pool en gratis massage (gisteren geprobeerd, voel het nu nog) en elke ochtend yoga op een plateautje met uitzicht op zee! (niet geprobeerd, ben zo stijf als een hark.) Het eten is ook nog lekker westers..vanavond gaan we ons aan onze eerste balinese maaltijd wagen.. Verder hebben we wifi en een prachtig uitzicht!

Verder zijn hier uiteraard beestjes en lopen er overal straathonden (en straatkippen??). De eerste kakkerlak is in de douche gevonden.. De eerste gekko zat in maras zwembroek :') heb erg gelachen, mara iets minder. Gelukkig is het personeel heel behulpzaam haha!

We hebben al vrij veel gedaan! We hebben een buddhistische tempel bekeken en ook een hindoestaanse tempel.. In bali is eigenlijk iedereen hindoe of moslim (heerlijk die moskee snachts om 5.30).. Maar een klein gedeelte is buddistisch. Het personeel hier is hindoestaans.. Zij (het personeel hier) geloven eigenlijk in verschillende goden, maar ook in magie en voodoo. Ze geloven dat de honden geesten verjagen. Honden kunnen de geesten namelijk zien, dit verklaart ook waarom honden soms tegen iets blaffen, terwijl er niets is.. Verder hebben zij soms rijst op hun voorhoofd (ja gewoon rijst .) Dit moet ze dan op het rechte pad houden.. Het belangrijkste in hun leven is karma. Als je veel goede dingen doet en beleefd bent kom je als een beter persoon terug, anders als slechter persoon of een dier. (uitgezonderd koeien want deze zijn heilig hier, als er een koe oo de weg staat moet je rustig wachten tot deze uit zichzelf verder loopt. In dat opzicht is het goed dat onze koeien in nl gewoon in de wei staan:))

Verder hebben we nu 2 watervallen bekeken! Vanmorgen zijn we naar de mooiste waterval sekompul geweest! Het was een pittige tocht en het begon echt keihard te regenen! We schuilden op het 2de viewpoint en onze gids gaf aan dat dit vanwege de weersomstandigheden het eindpunt zou zijn van de tocht! Na een kwartier te hebben geschuild bij het viewpoint zagen we dat het iets minder hard regende en dat er beneden een groepje mensen liep. Na 10 seconden twijfelen hebben we gevraagd of we niet toch verder mochten, en dit mocht! Dit was het gaafste wat we tot nu toe hebben gedaan dus een goede beslissing! Fotos van alle bezienswaardigheden olgen! De meeste en de mooiste fotos staan op het fototoestel dus kan ik nog niet plaatsen! Enkele met de telefoon probeer ik al wel te uploaden straks! Ook zijn we gisteren om 05.00 opgestaan om dolfijnen te bekijken in zee, erg mooi om te zien!

Morgen vertrekken we vanuit de luxe en kan het echte reizen beginnen! We gaan eerst richting cadidasa om hier een aantal dagen te blijven en daarna gaan we door naar de gili eilanden! Groetjes aan iedereen en werk ze deze week :)

Lieeeeefs (L)

• 10 November 2015 - 09:58

Monique Keur:

Geweldig Daniëlle wat kun je smakelijk schrijven/vertellen. Talentje

• 10 November 2015 - 10:09

Monique Keur:

En Mara wat een gekke gekko he moet toch niet in je zwembroek gaan zitten!
    Fijn dat jullie het mooi hebben en ik kijk nu alweer uit naar het volgende reisverslag.

• 10 November 2015 - 10:23

Milou:

Leuk verhaal mien kind.
    Fijn dat je wakker word van de moskee. Ook een Turkije dingetje hahah
    Kippetjes op de weg ? Mee nemen en opeten neem ik aan?:)
    Nou succes in de getttoooow!
    Dikke kus

• 10 November 2015 - 10:30

Pien:

Wat super leuk verhaal Danielle! Als ik het lees hoor ik je praten :p
    Heel veel plezier en succes met je verdere avonturen richting cadidasa.
    Liefs xx

• 10 November 2015 - 10:45

Alice:

Hahaha Danie. Ik zie jullie al voor me met die gekko en de kakkerlak, gillen als een malle :'D.
    Heel veel succes/sterkte/plezier bij het échte reizen zometeen, doe voorzichtig <3.

• 10 November 2015 - 14:31

Jannie En Gosse:

Hoi Danielle, fijn dat de reis met kleine hapering is begonnen.Leuk verslag. We hebben ook wel een beetje last van ongedierte. Gekko, s vinden we leuke beestjes en elke morgen worden we bij het zwembad begroet door 9 leguanen groot en klein. We wensen jullie hele fijne weken we kijken uit naar je reisverhalen.

• 10 November 2015 - 21:21

Agnes:

Hoi Daniëlle, je hebt al heel wat meegemaakt in die paar dagen! Leuk verhaal!

• 10 November 2015 - 22:49

Sylvia En Richard Hassink:

Hoi Dani en Mara, mooi om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Als we naar de foto's kijken hebben wij er ook wel zin in

• 10 November 2015 - 22:56

Ansjelien (v.d. Martinus):

Hoi Danielle, via je moeder volgde ik tot nu toe je belevenissen door te luisteren naar haar verhalen in de koffiekamer, maar nu stuurde ze me een linkje van het reisverslag dat je maakt. Leuk!! Ik ga je zeker volgen!! Heel veel plezier.