Goodbye Thailand, hello Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Danielle Keur - WaarBenJij.nu Goodbye Thailand, hello Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Danielle Keur - WaarBenJij.nu

Goodbye Thailand, hello Laos

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

14 December 2015 | Laos, Vangviang



Long time no see!

Tijd voor een nieuw verhaaltje! Tijdens onze fantastische jungletour (zie het vorige reisverslag) hebben we 3 franse jongens leren kennen! Zij zouden de dag erna op scooters naar het hippiestadje Pai gaan en daar ook overnachten! Dat zagen Mara Les en ik ook wel zitten en dus hebben we een dealtje gesloten! Zo gezegd zo gedaan dus de volgende dag begon onze 4 uur lange scooter tour! Best eng soms want de wegen zijn hier niet overal even goed en ze rijden hier net als in Indonesie links! Wel even wennen dus! Ik zat achterop bij mon ami francias en halverwege wilde ik het zelf wel even proberen!! het was echt heel gaaf om te doen! Hij heeft wel een paar franse schietgebedies gedaan gok ik bij mij achterop! Haarspeldbochten omlaag zijn toch best pittig voor iemand die 1 keer in zn leven op een scooter naar Enschede heeft gereden! Drie adrenalinekicken verder dus toch maar weer omgewisseld! Pai is trouwens echt een superleuk hippiestadje! Savonds staan er overal kraampjes en leuke cafeetjes met livemuziek en chillplekken!  Eigenlijk wilden we hier nog wel langer blijven maar we hadden onze vlucht naar laos al geboekt dus dit kon helaas niet!

Onze laatste avond in Chang Mai lekker weer streetfood gehaald, pat thai met shrimps! De boys gingen uiteraard voor het echte streetfood: kebab :') ) Lekker gelachen en onszelf belachelijk gemaakt: 'En wij ons maar druk maken in het begin over het eten hier, is ja dikke primaaa!! Superlekker, niks aan de hand!)' Na het eten moest ik naar de wc en ik kreeg het hangslot niet meer open! In blinde paniek keihard aan het slot getrokken en als cadeau een dikke snee in mijn vinger! Even teruggelopen om mijn nieuwe wond te showen aan Mara maar op dat moment werd ik een beetje licht in mijn hoofd! Snel teruggestrompeld naar de wc en later ging het wel weer! Ik dacht op dat moment dat dit van de wond kwam, want ja, een voedselvergiftiging is uiteraard niet aan de orde in dit soort landen...

De volgende dag vertrok ons vliegtuigje naar Laos. Een vliegtuig met propelleraandrijving met zon 15 mensen aan boord! Slik. Die ochtend dacht ik nog dat dat mijn grootste probleem was. De vlucht zelf ging opzich prima maar ik was al wel de hele dag beroerd en de steken in mijn buik werden steeds erger! (Ik had ook amper gegeten die dag, de mensen die mij een kleinnnn beetje kennen weten dan wel dat het niet helemaal goed zit haha!) De hele vlucht geconcentreerd op 1 punt zodat ik in ieder geval de vlucht zou overleven! Natuurlijk ging het serieus 5 minuten voor de landing helemaal mis! Om de verdere details te besparen en het verhaal kort te maken:  Ik kon niet fatsoenlijk meer lopen of praten, weet er ook vrij weinig meer van, maar Les en Mara (en het vliegveldpersoneel) hebben goed voor me gezorgd en me uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht! Iedereen ligt daar dus gewoon in open kamers! Mara wilde een papiertje voor me invullen en stond midden in een operatiekamer met een schreeuwend kind! Kan allemaal hier! Heb hier ongeveer 5 a 6 uur aan een infuus gelegen en na een uurtje of 3 was ik weer redelijk terug op de wereld! Well hello voedselvergiftiging! Heb een reusachtige zak vol medicijnen meegekregen en nog een tweede infuuszak inclusief spuit (voor als je de behoefte hebt zelf ziekenhuisje te spelen). Heb me nog wel 3 dagen echt ziek gevoeld, maar ben niet meer weggevallen en kon kleine beetjes eten en drinken binnenhouden! Soms was ik iets te overmoedig en hebben ze letterlijk het bord eten voor mijn neus weggepakt of me terug naar het hotel gebracht, maar daar ben ik ze heel dankbaar voor nu haha!!!!! Love u byeeee!!

Mara en Les zijn trouwens ook nog naar de Kuoung Si waterval geweest en dat was (aan de fotos te zien) heel mooi haha! Ook zijn we een ochtend om 5 uur uit bed gegaan om de monniken te bekijken in de stad Luang Prabang! In de ochtend lopen zij met honderden door de straten om voedsel op te halen! Locals maar ook touristen zitten langs de kant van de weg met manden vol eten voor de monniken! Heel apart en bijzonder! Na de 74ste monnik heb je het echter wel weer gezien en zijn we maar weer snel in bed gaan liggen! Kan ook weer worden afgestreept haha!

Ook hebben we in Laos gevaren over de Mekong rivier! Er is hier echt een prachtig berglandschap dus dat is mooi om te zien! We hebben grotten gezien met allemaal buddha beelden en daarna zijn we snel teruggevaren want we wilden de zonsondergang zien vanaf een heuvel. We zijn nog steeds niet zo goed in zonsondergangen dus ook deze hebben we natuurlijk weer gemist haha.

De dag erna zijn we met een busje naar vang vieng gegaan! Eigenlijk kon je het geen bus noemen en de rit duurde uiteindelijk 7 uur(!!!) De wegen zijn superslecht hier maar de bus waarin we zaten was gelukkig helemaal niet oncomfortabel en hij was ook helemaal niet oud en versleten! Helemaal super dus!

We zijn nu in Vang Vieng en vanmiddag gaan we tuben! Met een opblaasband over de rivier langs barretjes! Vanacht hebben we ook het uitgaansleven hier bekeken! Als je ergens gaat zitten krijg je gewoon een tweede menukaart! Hierop staan magic mushrooms, je kunt kiezen of je ze in een pannekoek, in je ei of in een pizza wilt! Ook staan er joints op de kaart! Maar als je niet zon gekkie bent: je kunt ook gewoon een gram speed, ice of ketamine bestellen van de kaart :') We hebben er zelf voor gekozen het maar gewoon bij alcohol te laten! Mara heeft snachts nog even een croissantje gehaald en nog een kopstoot uitgedeeld en daarna konden we tevreden naar ons bedje haha! Nu op naar het tube avontuur!!! Morgen reizen we door naar Vientiane en vanaf hier vliegen we verbolgens weer naar Cambodja!

  • 14 December 2015 - 09:34

    Monique Keur:

    Nou spannend allemaal weer. Ben heel blij dat je reisgenoot Mara en Lesley zo goed op je gepast hebben en dat het weer beter gaat. Als moeder voel je je nogal machteloos zoveel kilometers bij je vandaan. Maar ja je leert er ook wel weer van. Goed luisteren naar je eigen lichaam. En verstandig dat jullie het alleen bij alcohol laten ( Met mate hoop ik haha). Want je moet je koppie erbij houden. Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis jullie zijn op de helft ongeveer.

  • 14 December 2015 - 09:51

    Huug:

    He meiden mooi verhaal weer maar jullie vermaken je zelf prima ga er voor gr uit candidasa

  • 14 December 2015 - 12:12

    Jannie En Gosse :

    Hoi Danielle wat hebben weer genoten van je verhaal. We hebben zaterdagavond het verhaal van je ziek zijn al gehoord. Gelukkig ben je alweer wat opgeknapt. En heb je een leuk stel bij je die goed voor je zorgen zodat je verder kunt genieten van je reis. Ben je een ervaring rijker hoe de gezondheidszorg in verre landen is. Maak er nog wat van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Danielle

Actief sinds 29 Okt. 2015
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 89036

Voorgaande reizen:

11 November 2017 - 11 November 2017

Noorderlichtreis

17 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Zillertal in Tirol 2017

23 September 2016 - 01 Oktober 2016

Jamaica 2016

21 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Ibiza 2016

26 Februari 2016 - 05 Maart 2016

Kirchberg 2016

05 November 2015 - 20 Januari 2016

Backpacken door Zuid-Oost Azië :)

Landen bezocht: