Bangkok & Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Keur - WaarBenJij.nu Bangkok & Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danielle Keur - WaarBenJij.nu

Bangkok & Chang Mai

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 December 2015 | Thailand, Bangkok

Daar sta je dan, net gedropt uit de taxi met je backpack middenin het drukke centrum van bangkok! Wel even wat anders dan ons paradijselijke Bali! Gelukkig leerden we snel een vlotte amsterdamse stadsjongen kennen die ons dezelfde avond mee nam naar khoa san road! Een van de drukste de gekste straten van Bangkok! Hebben ons top vermaakt daar haha!

Natuurlijk hoort apart eten ook echt bij thailand en je ziet dan ook echt alles voorbij komen! Kraampjes vol met spinnen, krekels, kakkerlakken, maden en andere beesten die je in principe liever onder je schoen ziet dan in je mond. Om maar rustig te wennen aan het eten zijn we begonnen met het minst enge dier, een schorpioen. En ja het staat op film dus ik heb bewijs!! Het smaakt een beetje naar chips van de lidl die tegenvalt.

Ook zijn we savonds naar de skybar geweest, hier is ook een stuk opgenomen van de film the hangover deel 2. Je gaat 63 verdiepingen omhoog en vervolgens kijk je uit over het centrum van Bangkok en koop je cocktails voor een maandloon. Na een uurtje hadden we het wel gezien en hebben we de beruchte tuk tuk terug genomen. En dit hebben we geweten! Onze chauffeur was waarschijnlijk levensmoe en we zaten 2 keer bijna vast tussen een touringbus, hij ging er vanuit dat die touringbus wel aan de kant ging voor hem. Had onderweg al afscheid genomen van mijn twee reismatties maar we maken het alle drie nog goed!

Het afdingen gaat al wat beter en we worden al iets minder afgezet! Met behulp van onze nieuwe reismoat lesley gaat het eigenlijk nóg beter! Echter kan hij soms wat doorslaan in het afdingen, waarop we bij een kraampje werden weggestuurd door een hele boze verkoper! Na drie uur zoeken naar een lange broek voor onze jungle tocht ging deze broek dus aan onze neus voorbij! We wilden door naar het volgende kraampje maar omdat onze boze verkoper snel wat zijn kant brabbelde in het thais mochten we ook niet meer kijken bij het kraampje ernaast, bedankt nog les! :p Vanaf nu proberen we het dus gewoon weer zelf.

De volgende dag zijn we naar het grote paleis geweest! Het was echt bloedje heet en we werden bijna ondergesneeuwd door hordes chinezen en japanners die je bijna knock out slaan met hun selfiesticks. Het terrein is wel echt supermooi en alles is tot in detail afgewerkt met kleurtjes en gouden randjes!

Na een vluchtige periode bangkok hebben we samen met lesley de nachttrein naar chang mai genomen om hier vervolgens een jungletocht te gaan doen! Twee dagen hiken in de jungle plus een overnachting in een bamboehut. Maar eerst was het tijd voor een kookcursus! Het bekendste gerecht hier is Pad Thai! Noodles met kip/varkensvlees of garnalen met nootjes, groenten en tofu! Echt superlekker en deze hebben we dan ook gemaakt! Ook hebben we zelf curry gemaakt en een springroll! Uiteindelijk ook zelf het toetje gemaakt, met rijst weer uiteraard! Lekker klungelen met pannen, uitschieten met visolie en het dopje van de fles in de pan laten vallen, in slaap vallen tijdens het maken van de curry en gewoon weer door gaan haha! Die avond heerlijk geslapen en we waren topfit voor onze jungletour!!

De eerste dag hiken was echt geweldig! We hebben leeuwen tijgers wilde apen, slangen en krokodillen gezien en sloegen ons met een mes een weg door de dichtbegroeide jungle. (Lees: 2 tot 3 uur fucking kut omhoog lopen, je kapot zweten en het spectaculairste dat me is overkomen is een amerikaan die een mug doodsloeg op mijn schouder..) Na deze geweldige tocht kwamen we aan in onze klamboehut! Gelukkig waren we met een leuke groep en savonds bij het kampvuur was het erg gezellig! We hebben een poging gedaan een deens kampvuurlied te zingen (ook dit is uiteraard opgenomen, haha) In ruil daarvoor hebben we ze geleerd dat ze bovenop de berg een stier met heinekenbier kunnen vinden! De zin: die geeft geen melk' was echter wat lastig uit te spreken voor de denen dus dit heeft leuke taferelen opgeleverd! De klanken 'g' en 'sch' blijven toch altijd lastig voor buitenlanders haha! Na een geweldig comfortabele nacht zaten we weer fris en fruitig aan het ontbijt samen met 400 mieren en een verdwaalde schorpioen (heb m deze keer maar niet opgegeten), om vervolgens door de stromende regen weer te gaan hiken! Het was weer net zo gaaf als dag 1 en ik vond het echt super jammer dat het er na een klein anderhalf uur al weer op zat! Maar het hoogtepunt moet je altijd bewaren tot het laatst zeggen ze, dus we gingen nog bamboeraften!! We waren totaal niet natgeregend en het was helemaal niet koud dus we waren er helemaal klaar voor! 8 bamboestokken aan elkaar en gaan met die banaan! De olifanten poepten niet in het riviertje en de wc buizen kwamen er ook niet in uit dus gelukkig was het heel schoon water! Na een gevoelsmatige 8 uur varen kwamen we aan het einde van de heftige bamboerafttocht en rond 16.00 uur gingen we eeiiindelijk terug naar ons hostel! Ik was zo klaar met al dat lopen dat ik mijn schoenen gewoon op straat heb laten liggen dus we moesten eerst nog weer even terugrijden om ze weer op te halen! Gelukkig denkt Mara aan dit soort dingen anders had ik nu geen schoenen meer!:) Al met al dus een geweldige ervaring die ik voor geen goud had willen missen!

In Nederland is het vandaag 5 december, de verjaardag van de sint! Hier is het op 5 verjaardag ook feest, de koning is namelijk jarig! De koning, koning Bhumibol, is hier erg belangrijk en er is veel respect voor hem. Iedereen gaat in het geel gekleed de straten op, er zijn parades en savonds wordt er vuurwerk afgestoken om de koning te eren. De vorst is met zijn 88 jaar de langst regerende monarch van de wereld (sinds juni 1946) Hij is wel ziek dus verschijnt eigenlijk nog zelden in het openbaar. Toch wordt zijn verjaardag nog uitgebreid gevierd! Denk niet dat ik kadootjes krijg vandaag zoals met Sinterklaas maar we gaan het wel gezellig maken vanavond! Ook willen we nog olifanten gaan wassen dus er staat nog genoeg op de planning!!

P.s.: Op het moment dat ik dit schrijf klapt mara een mug dood op haar gezicht! Vond dit wel de moeite waard om te vermelden dat we ze zelfs op ons eigen hoofd al doodslaan nu :') Komt goed met onze beestjesfobie!

Iedereen alvast een fijne sinterklaas gewenst en bewaar wat pepernoten voor als we terugkomen!

Liefs!!!!

• 05 December 2015 - 09:15

Monique:

Wat een super gezellig reisverslag weer. Zie jullie zo voor me afdingend bij een kraampje, of rond dobberen op een bamboe geval. Hilarisch gewoon. Kan niet wachten tot de volgende uitkomt.

• 05 December 2015 - 10:08

Monique Keur:

In 1 woord hilarisch geschreven weer. Whaha ik zie het allemaal voor me zo duidelijk omschreven. Wat een humor weer. Ja ik zal pepernoten bewaren

• 05 December 2015 - 11:17

Ies:

Super gaaf dani & idd weer eens geweldig geschreven! Enjoy

• 05 December 2015 - 11:29

Jannie En Gosse:

Hoi Danielle wat een heerlijk verhaal op de zaterdagmorgen.
    Gosse was vanmorgen het eerst die het verhaal zag.
    We zitten tegenover elkaar met elk een computer om van je ervaringen te genieten.
    We zien het allemaal voor ons. Onze vriendin is ook in Bali geweest mooie foto,s gezien maar die heeft het daar wel heel rustig en braaf gedaan. Hotelletje enzo.
    We wensen jullie nog veel plezier verder.

• 05 December 2015 - 13:38

Harrie :

Hoi mevrdanie

Volgens mij een natuur talent wat schrijven betreft.
    Je weet de verhalen heel smeuïg te brengen.
    Complimenten hoor dani.
    Jullie zijn echt grensoverschrijdend bezig op deze ontdekkings tocht.
    Fantastisch om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    We horen snel weer van jullie.
    Gr Harrie

• 05 December 2015 - 14:00

Martin :

Wat een heerlijk reisverslag weer zo te zien vermaken jullie je kostelijk.
    Geniet er nog maar even van want voor dat je het weet zit het er weer op.
    Groetjes en nog heel veel plezier Martin en Wilma

• 05 December 2015 - 16:48

Agnes:

Hoi Daantje, je hebt je roeping gemist! je had schrijfster moeten worden! Echt een kostelijk verhaal weer, jullie maken wat mee zeg, onvergetelijk!, geniet lekker verder en pas goed op jezelf!

• 10 December 2015 - 20:47

Richard Hassink:

Hoi Dani en Mara, toen jullie dit reisverslag schreven hadden wij het heerlyk avondje van Sinterklaas. Samen met je vader en moeder hebben we de foto's bekeken van jullie met de Olifanten, andere dieren en de natuur. Waaaat gaaf zeg, we worden er wel een beetje jaloers op als we jullie zo bezig zien met al die leuke uitstapjes. Veel plezier nog en doodt henig an